Δευτέρα, Ιουνίου 26, 2006

Αργυρόκαστρο

Ο δρόμος μέχρι το Αργυρόκαστρο – Gjirokaster στα αλβανικά – είναι καλός στο μεγαλύτερο μέρος του. Στις δυο πλευρές του δρόμου ξενίζει η υπερβολικά κοντινή απόσταση μεταξύ των μικρών χωριών: μερικά απέχουν λίγες εκατοντάδες μέτρα. Είναι άλλο ένα σημάδι – οπτικό κι εγχώριο αυτή τη φορά - της τάσης απομονωτισμού που χαρακτήρισε την Αλβανία στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της.

Η πρώτη εντύπωση από το Αργυρόκαστρο είναι αυτή ενός βομβαρδισμένου τοπίου. Το χωριό θα μπορούσε να βρίσκεται στο μεταπολεμικό Κόσοβο. Ο εχθρός του όμως δεν έχει πατρίδα και σημαία, είναι ο χρόνος και η απαξίωση. Το θετικό είναι ότι τα σπίτια κατοικούνται και αυτό βεβαιώνει ότι συντηρούνται και δε θα καταρρεύσουν. Βλέπεις μεγάλα αρχοντικά με σκαλιστά παράθυρα, τις πέτρινες χαρακτηριστικές στέγες της περιοχής σε ένα σταθερό σταχτί χρώμα που μπορεί και να περνιέται για τοπικό ιδίωμα, προσφέροντας ένα αληθοφανές άλλοθι στην απαξίωση.

Οι φιγούρες στην αρχή μοιάζουν βγαλμένες από ταινία, είναι καταθλιπτικές και μίζερες. Αρχίζοντας όμως την περιήγηση μπήκαμε σε μια άλλη διάθεση και προοπτική, ώσπου στο τέλος δεν βλέπαμε πλέον το Αργυρόκαστρο όπως είναι αλλά όπως θα μπορούσε να είναι. Μετά τα «εάν» και τα «εφόσον φτιαχτεί», όλοι οι Έλληνες συμπλήρωναν: «ποιά Ζαγοροχώρια και ποιά Ρούμελη!» Ο Έλληνας δεν είναι επιρρεπής σε τέτοια λόγια, ιδίως όταν επισκέπτεται «παρακατιανά» κράτη. Το Αργυρόκαστρο είναι μια πόλη με δυναμική και αυτό – δίχως να παραβλέπουμε την παρούσα δραματική κατάσταση – αποτελεί απτό πλεονέκτημα.

Ένας μύθος που πρέπει να ανασκευαστεί, είναι ότι ο κόσμος στο Αργυρόκαστρο μιλά ελληνικά. Σίγουρα πολλοί ξέρουν ελληνικά, αλλά μεταξύ τους, δημόσια, μιλούν αλβανικά. Ακούσαμε στη γλώσσα μας «καιρό είχαμε εδώ να δούμε τουρίστες». Δεν δώσαμε την εντύπωση που θα θέλαμε. Πιεσμένοι από το χρόνο μπήκαμε στην πόλη, χαλάσαμε αρκετά φιλμς ο καθένας κάνοντας εισβολή στον ιδιωτικό τους χώρο και εξαφανιστήκαμε για να μη μας προλάβει το σκοτάδι. Οι ντόπιοι δεν έχουν συνηθίσει στις φωτογραφικές μηχανές. Πόζαραν ευγενικά, αν και αμήχανα. Ήταν κάτι που το συναντήσαμε σε όλα τα μέρη.

25 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ένας μύθος που πρέπει να ανασκευαστεί, είναι ότι ο κόσμος στα χωριά της μειονότητας μιλά ελληνικά.

Συγγνώμη κύριε αλλά εδώ κάνετε ένα πολύ μεγάλο λάθος. Οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου -όρος που ποτέ δε χρησιμοποιήσατε- μιλάνε μεταξύ τους πάντα ελληνικά. Βεβαίως ο δικτάτωρ-κομμουνιστής κλπ. Χότζα με διάφορους τρόπους προσπάθησε σε "μη ελληνικές περιοχές" -όπως Αυλώνα, Χιμάρα, Κορυτσά- να κάνει τους ελληνικούς πληθυσμούς να σταματήσουν την χρήση ελληνικής γλώσσας. Αλλά και σε αυτές τις περιπτώσεις οι Έλληνες δε σταμάτησαν ποτέ να μιλάν ελληνικά και να είναι ΕΛΛΗΝΕΣ.

Ευχαριστώ...

Yannis H είπε...

Anonymous, έγραψα την εμειρία μου. Ίσως εμπειρία της μιας ημέρας - δεκτόν - αλλά αυτή ήτανε. Εάν θέλετε να καταθέσετε την δική σας εμπειρία, φυσικά θα είναι εξίσου σεβαστή. Επιτρέψτε μου να πω ότι φαίνεται πως καταθέτετε πεποίθηση.

Φυσικά, τη μεγαλύτερη βοήθεια εδώ θα προσέφεραν κάποιοι που οι ίδιοι είναι Βορειοηπειρώτες ή Αλβανοί και έχουν γνώση για τα συγκεκριμένα χωριά.

Ανώνυμος είπε...

Yannis_h είμαι Βορειοηπειρώτης γι' αυτό και μιλάω. Μιλάω γιατί έχω ζήσει πολύ περισσότερες εμπειρίες από σας, έχω ζήσει πολύ περισσότερες μέρες εκεί από εσάς και έτσι δεν εκφράζω πεποιθήσεις.
Και επειδή ξέρω πως ήταν και είναι τα πράγματα στα πάτρια εδάφη θα ήθελα για άλλη μια φορά να πω ότι υπάρχουν ακόμη ΕΛΛΗΝΕΣ εκεί μέσα, που έχουν κρατήσει τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ έθιμα, παραδόσεις, ιστορία και πολιτισμό αναλλοίωτα, μέσα από τις πίεσεις των αλβανών και κυρίως του Χότζα.

Ευχαριστώ...

Yannis H είπε...

Ανώνυμε, δεν μου πέφτει λόγος για κάτι που έζησες και ξέρεις. Απλώς στο Αργυρόκαστρο, όταν ήμασταν εμείς, δεν έτυχε ν' ακούσουμε λέξη Ελληνικά μεταξύ των κατοίκων. Για κάποιο λόγο μιλούσαν μόνο Αλβανικά μεταξύ τους.

Ανώνυμος είπε...

Συγγνώμη και πάλι, αλλά γιατί μιλάτε έτσι.
Στην πρώτη σας απάντηση είπατε "Εάν θέλετε να καταθέσετε την δική σας εμπειρία, φυσικά θα είναι εξίσου σεβαστή." Εγώ λοιπόν κατέθεσα τις μακρόχρονες εμπειρίες μου, και τώρα λέτε δε μου πέφτει λόγος;

Ευχαριστώ...

Yannis H είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε, έγραψα 'δεν **μου** πέφτει λόγος για κάτι που έζησες και ξέρεις', όχι 'δεν **σου** πέφτει λόγος'.

Μάλλον το διάβασες εν τάχει... :)

Ανώνυμος είπε...

Αυτό εννοούσα. Ότι είπατε "δεν μου πέφτει λόγος για κάτι που έζησες και ξέρεις". Σα να λέτε δηλαδή "ό,τι έζησες εσύ εγώ τα έχω γραμμένα." Συγγνώμη αν γίνομαι ενοχλητικός. Αλλά εμείς, οι Βορειοηπειρώτες, έχουμε νιώσει τόσο βαθιά την απόρριξη, τόσο από τους Αλβανούς όσο και από τους αδερφούς μας τους Έλληνες (όχι όλους, βέβαια), που έχουμε μπουχτήσει και ξεσπάμε συνέχεια.

Πάντα φιλικά...
Ευχαριστώ...

Yannis H είπε...

Ανώνυμε, το "δεν μου πέφτει λόγος" σημαίνει ότι ξέρεις καλύτερα για κάτι που έζησες. Όχι ότι "τα έχω γραμμένα". Τη δική μου εμπειρία την κρατώ διαφορετικά: έτυχε να μην υπάρχει Βορειοηπειρώτης στο κέντρο όταν ήμασταν εμείς εκεί; Δύσκολο. Ήταν μικτές παρέες, οπότε μιλούσαν αλβανικά; Πιθανό. Μας άκουσαν που είμαστε Έλληνες και δεν θέλησαν να μιλήσουν μεταξύ τους για εμάς, ενώ είμαστε κοντά τους, σε γλώσσα που θα καταλαβαίναμε; Πιο πιθανό. Χίλια δυο μπορεί να συμβαίνουν και να είμαστε κι οι δυο σωστοί (που πιστεύω πως είμαστε, δεν προσπαθεί κανένας να κοροϊδέψει τον άλλο). Επισήμανες κάτι σαν λάθος στο κείμενο - γι' αυτό γίνεται κι η ανοιχτή συζήτηση.

Ανώνυμος είπε...

"Ένας μύθος που πρέπει να ανασκευαστεί, είναι ότι ο κόσμος στα χωριά της μειονότητας μιλά ελληνικά."

Πρέπει να ανασκευαστεί? Μα καλά τι φασιμός είναι αυτός! Έχεις μια εμπειρία απ' τον ταξιδάκι σου, δεκτό. Τα υπόλοιπα είναι φασίζουσες και γενικόλογες αοριστολογίες.

Ανώνυμος είπε...

Yannis H

«….τις πέτρινες χαρακτηριστικές στέγες της περιοχής σε ένα σταθερό σταχτί χρώμα που μπορεί και να περνιέται για τοπικό ιδίωμα, προσφέροντας ένα αληθοφανές άλλοθι στην απαξίωση.»

«Το χωριό θα μπορούσε να βρίσκεται στο μεταπολεμικό Κόσοβο.»
Η ΠΟΛΗ του Αργυροκάστρου έχει 30000 κατοίκους. Δεν είναι χωριό.

Αυτό ΕΙΝΑΙ η τοπική αρχιτεκτονική, χαρακτηριστικά της Βαλκανικής περιοχής. Δε ΜΟΙΑΖΕΙ με αρχιτεκτονική. Το βόρειο μέρος της πόλης θεωρείται διατηρητέο και με την ίδια γκρι πέτρα οι Καστρινοί επισκευάζουν τις σκέπές τους κάθε χρόνο..Τα σπίτα αυτά που θεωρείς τόσο τιποτένια έχουν ιστορία από το 1800-1860.

«Ένας μύθος που πρέπει να ανασκευαστεί, είναι ότι ο κόσμος στα χωριά της μειονότητας μιλά ελληνικά. Σίγουρα πολλοί ξέρουν ελληνικά, αλλά μεταξύ τους μιλούν αλβανικά.»

Γεννήθηκα το 1986 στο Αργυρόκαστρο και έμαθα τη μητρική μου γλώσσα, τα ελληνικά. Ο πατέρας μου γεννήθηκε το 1955 στο γειτονικό ελληνικό χωριό, τη Δερβίτσιανη και έμαθε τα ελληνικά πριν πάει στο σχολείο και μάθει αλβανικά. Η μητέρα μου γεννήθηκε στο Αργυρόκαστρο το 1958 και έμαθε πρώτα τα ελληνικά μέχρι να πάει σχολείο και μάθει και αλβανικά. Οι παππούδες μου ( όλοι από τα χωριά της μειονότητας, του νομού του Αργυροκάστρου- Πωγώνι:Χλωμό, Σχωριάδες, Δερόπολη: Δερβιτσιάνη )μάθανε τα αλβανικά όταν ενηλικιωθήκανε και οι γιαγιάδες μου δε μάθανε ΠΟΤΕ αλβανικά….και μιλάνε μόνο ελληνικά!! Ομοίως όσα ξαδέρφια μου ζήσανε στα χωριά και όχι στη πόλη του Αργυροκάστρου.

Οι φίλες μου, όσες ήταν βορειοηπηρώτισες ξέρανε ελληνικά ως μητρική γλώσσα σαν και μένα…Και τώρα πια, με την μετανάστευση που προέκυψε μετά το ’90 σχεδόν όλοι οι γνωστοί μου στο Αργυρόκαστρο μιλούν ελληνικά, εννοώ ακόμα και οι αλβανοί.

«Στις δυο πλευρές του δρόμου ξενίζει η υπερβολικά κοντινή απόσταση μεταξύ των μικρών χωριών: μερικά απέχουν λίγες εκατοντάδες μέτρα.»

Φαίνεται στο δρόμο σου για το Αργυρόκαστρο αν και έβλεπες από το αυτοκίνητο, δε σταμάτησες σε κάποιο από αυτά να κουβεντιάσεις με κάποιο από τους κατοίκους της Μειονότητας, να σου πουν πως είχαν βγει αντάρτες στο πόλεμο με τον ελληνικό στρατό το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο –μεταξύ τους και οι παππούδες μου, πως φιλοξενούσαν στο σπίτι τους έλληνες στρατιώτες, πως τους κουβαλούσαν φαγητά και μάλλινα στα βουνά οι γυναίκες. Δε τους ρώτησες να σου πουν τραγούδια του πόνου για την Ελλάδα και το ξεριζωμό. Δε κάθισες να μιλήσεις με τα αδέρφια σου και να ακούσεις ιστορίες του τόπου σου. Αλλά εύκολα αποτραβήχτηκες και μας ονομάζεις ξένους, μας αποδιώχνεις.

Το αν είσαι ρατσιστής είναι 8έμα της παιδείας σου. Το να μη ξέρεις ιστορία όμως είναι κρίσιμο αμάρτημα γιατί σε κάνει, χωρίς να το θέλεις, ηλίθιο! Είναι δυνατόν να μη ξέρεις ότι τα χωριά μας είναι 100% ελληνικά? Και τι είδους αυθεντία είσαι ώστε να ισχυρίζεσαι τέτοιες βλακείες? Με την ίδια λογική η ΠΓΔΜ λέγεται Μακεδονία και η Κυπρος είναι τούρκικη!!

Yannis H είπε...

Δώρα, ευχαριστώ για το μήνυμα. Κατ’ αρχήν για το ‘μοιάζει με αρχιτεκτονική’, δεν βγαίνει από το κείμενό μου, που ίσως στο σημείο αυτό ήταν πολύ ...ποιητικό :) Φυσικά οι στέγες είναι πέτρινες – το θέμα είναι πως όλα είναι τόσο σταχτιά, ώστε (όλο το σταχτί γύρω) να περνιέται για ένα με το υπάρχων τοπικό ιδίωμα, δίνοντας ένα αληθοφανές άλλοθι στην απαξίωση. Ίσως έτσι είναι καλύτερα – αλλά και να μην είναι, καταλαβαίνεις πιστεύω αυτό που ήθελα να πω.
Για να σταματήσουμε στα χωρία πριν το Αργυρόκαστρο ούτε κουβέντα – ήδη με τις ελάχιστες στάσεις που κάναμε και προλαβαίναμε το πρόγραμμα στο «και τέταρτο», ή «και μισή». Δεν αμφιβάλω ότι χάσαμε παραστάσεις – αλλά πολύ αμφιβάλω οι ντόπιοι εκεί ότι θα μας έλεγαν ιστορίες από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως δεν μας μίλησε κανείς στο Αργυρόκαστρο. Μας κοιτούσαν – ναι – αλλά δεν μας είπε κανείς κουβέντα.
Ευχαριστώ που μοιράζεσαι την προσωπική σου ιστορία – ελπίζω να διάβασες το ακριβώς πάνω μήνυμα πάνω από το δικό σου, όπου απαντούσα σε κάποιον που μου έκανε την ίδια ακριβώς παρατήρηση. Ξέρω ότι τα χωριά είναι της μειονότητας, αλλά τι να κάνω; Δεν άκουσα ελληνικά πουθενά. Να πάω ενάντια στην εντύπωση που είχα και να πω ότι δεν μίλησαν ειδικά σε μας ελληνικά; Και για ποιο λόγο να το κάνουν; Το θέμα είναι πως δεν ακούσαμε λέξη ελληνικά εκεί – το πιο λογικό είναι να υποθέσω ότι δεν μιλάνε ελληνικά δημόσια. Με διορθώσατε δύο, το δέχομαι – κι ελπίζω την επόμενη φορά με το καλό που θα πάω, να ακούσω κι ελληνικά, όχι όπως την πρώτη φορά.
Ρατσιστής δεν ένιωσα να είμαι – και επέτρεψέ μου να πιστεύω ότι η παιδεία μου είναι μια χαρά. Τουλάχιστον δεν αποκαλώ κάποιον που αναφέρει μια εμπειρία του ούτε βλάκα, ούτε ηλίθιο, ούτε βάρβαρο, ούτε πιστεύω πως θεωρεί τον εαυτό του αυθεντία.

Ανώνυμος είπε...

Yannis,

Το ξέσπασμα μου στο χαρακτηρισμό αυτό ήταν λόγω της φράσης "Ένας μύθος που πρέπει να ανασκευαστεί.."
Το αν άκουσες εσύ ελληνικά δεν αποτελεί παράγοντα ελληνικότητας της Μειονότητας.

Γράφεις:
"Ξέρω ότι τα χωριά είναι της μειονότητας, αλλά τι να κάνω; Δεν άκουσα ελληνικά πουθενά. "

Δε κατάλαβες κατι που ήθελα να σου εξηγήσω παραπάνω... Στο Αργυρόκαστρο δεν άκουσες ελληνικά. Οχι στα χωριά της μειονότητας. Γιατι μόνο στο Αργυρόκαστρο πηγες. Αρα δε μπορείς να λές ότι στη μειονότητα δεν άκουσες ελληνικά, αλλα στη πρωτευουσά της, που εχει μεικτό πληθυσμο.

Δε μπορείς να λες, ετσι αυθαίρετα, τα παρακάτω γιατί με προσβάλλεις αφού αμφισβητείς την εθνικότητα και τη μητρική γλωσσα τη δική μου και της οικογένειας μου:

«Ένας μύθος που πρέπει να ανασκευαστεί, είναι ότι ο κόσμος στα χωριά της μειονότητας μιλά ελληνικά. Σίγουρα πολλοί ξέρουν ελληνικά, αλλά μεταξύ τους μιλούν αλβανικά.»

Μπορείς όμως περήφανα να δηλώσεις:

«Ένας μύθος που πρέπει να ανασκευαστεί, είναι ότι ο κόσμος ΣΤΟ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟ μιλά ελληνικά. Σίγουρα πολλοί ξέρουν ελληνικά, αλλά μεταξύ τους , ΔΗΜΟΣΙΑ, μιλούν αλβανικά.»

Και κανένας δε θα ξεσηκωνόταν εναντίον σου γιατί αυτό που θα ειχες πει μπορουσες να το αποδειξεις με την εμπειρία σου.

Το Αργυρόκαστρο είναι αλβανική πολη με επίσημη γλώσσα τα αλβανικά. Επομένως λογικό ειναι οι πολίτες να μιλάνε αλβανικά. Τοσο πριν το '90 όσο και τώρα, οι κάτοικοι του Αργυροκάστρου είναι οι περισσότεροι Αλβανοί. Οπότε στο δρόμο σπάνια θα τύχει να περπατάνε μαζί μόνο βορειοηπειρώτες και να επιλέγουν να μιλήσουν ελληνικά για τους παρακάτω λογους:
1, Πολλοί αλβανοί αντιμετωπίζουν ρατσιστικά τους έλληνες της μειονότητας. 2, Όταν είσαι σε μια κοινωνική ομάδα προσπαθείς να ταιριάξεις με το πλήθος. Είναι αγένεια να μιλάς σε μια άλλη γλώσσα μπροστα σε ατομα που δε τη καταλαβαίνουν και επίσης τραβάει τη προσοχή κάποιος που ακούς στο δρόμο να μιλάει μια άλλη γλώσσα. Οπότε δε το κάνεις εκτός και άν υπάρχει λόγος.

Μπορεί να ισχυρίζεσε κιόλας ότι δε μίλησαν προσωπικά σε σένα ως τουρίστας που ησουν! Αν ισχύει αυτό, τότε μπορεί να μή τους έκανε εντύπωση όταν σε άκουσαν να μιλάς ελληνικά γιατί σε πέρασαν για βορειοηπειρώτη. Επίσης, δε πήγες και πολυ μακριά από την ελλάδα: το αργυρόκαστρο είναι μόλις μια ώρα από τα Γιαννενα και οι περισσότεροι κάτοικοι κάνουν συχνά αυτή τη διαδρομή για να ψωνίσουν ισως. Οπότε, και να κατάλαβαν ότι είσαι ελλαδίτης δεν ενδιαφέρθηκαν να σου μιλήσουν γιατι δε νοσταλγούν κάτι που είναι πια καθημερινότητά τους. Αλλα αυτά λίγο μας ενδιαφέρουν:)

Τέλος, να σου πω ότι σου μίλησα με αγένεια στο προηγούμενο post και δέ θα έπρεπε, ανεξαρτήτως του τι δηλωνεις και πόσο με πληγωνουν αυτά που λές, και σου ζητώ συγνώμη. Ομως θύμωσα που και αλλοι σου παραπονέθηκαν για τη πρότασή σου, όμως δεν έδειξες κάποιες σκέψεις σου ότι ίσως δε θα έπρεπε να πείς κάτι τετοιο παρά του ότι δεν άκουσες γρι ελληνικά εκεί και ίσως να πας παλι και να μην ακουσεις.

Yannis H είπε...

Μπράβο – πολύ καλύτερα έτσι. Και δεν αναφέρομαι μόνο στο στιλ, αλλά και στην ουσία. Έχεις δίκιο γι’ αυτό που λες: πήγαμε μόνο στο Αργυρόκαστρο και υπέθεσα – μάλλον λανθασμένα, απ’ ότι λες – ότι εφόσον δεν μιλάνε δημόσια ελληνικά στη πρωτεύουσα της μειονότητας, δεν μιλάν κι αλλού. Τη γενίκευση τη βλέπω τώρα – και θα έπρεπε να τη δω νωρίτερα. Από το ένα δεν εξάγεται το άλλο.

Οπότε με προτρέπεις να προτιμήσω την εξής διατύπωση: «Ένας μύθος που πρέπει να ανασκευαστεί, είναι ότι ο κόσμος ΣΤΟ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟ μιλά ελληνικά. Σίγουρα πολλοί ξέρουν ελληνικά, αλλά μεταξύ τους , ΔΗΜΟΣΙΑ, μιλούν αλβανικά.» Άλλαξα το κείμενο ήδη – και αυτή η διόρθωση αποτελεί δική σου προσθήκη.

Για την ιστορία, να ξεκαθαρίσω ότι πήγα Αλβανία πριν αρκετά χρόνια (το 2002 αν δεν κάνω λάθος), οπότε μάλλον οι ελλαδίτες τουρίστες ήταν ακόμα λίγοι. Αυτό μάλιστα μας το είχε φωνάξει κάποιος ντόπιος – νομίζω το αναφέρω στο κείμενο.

Τέλος, έχω σβήσει κανά-δυο σχόλια όπου κάθε δεύτερη λέξη είναι βρισιά και κάθε πρώτη προσβολή, άφησα μερικά όπου με αποκαλούν έμμισθο πράκτορα, το δικό σου ήταν σίγουρα από τα πιο ελαφρά – και η κατάληξή του, το αναγνωρίζω, αληθινά εποικοδομητική.

Unknown είπε...

Δεν μιλάνε Ελληνικά στο Αργυρόκαστρο;;;
Οι ντόπιοι Έλληνες μιλούν στ'αλβανικά;;;
Τί μας λες;;;
Είσαι βαλτός απ'τους αλβανούς εσύ!
Αν τολμάς έλα στη ΧΕΙΜΑΡΡΑ να ακούσεις ΕΛΛΗΝΙΚΑ καλύτερα απ'αυτά που μιλάνε στο χωριό σου κι άφησε τους Αργυροκαστρίτες ήσυχους!

Ανώνυμος είπε...

rentis[13 χρονών]

Είμαι γεννημένος στο Αργυροκαστρο [συγκεκριμένα σε ένα κοντινό χωριό το picar].Το Αργυρόκαστρο είναι μια όμορφη πόλη και χωρίζεται σε 2 τμήματα:την νέα πόλη με τις μεγάλες ενθουσιώδης πολυκατοικίες και τα μαγαζιά,και την παλιά πόλη με τα παλιά πέτρινα ιστορικά σπίτια.Είναι η πρώτη πόλη που σε φιλοξενεί όταν εισβάλλεις στην Αλβανία από την Κακαβιά.Μην ξεχνάτε ότι είναι η πατρίδα του Εμβέρ Χότζα.Το Αργυροκαστρο έίναι γενικά μια όμορφη πόλη.Εάν θες να ταξιδέψεις πίσω στο χρόνο,επισκέπτεσαι την παλιά πόλη και το περίφημο κάστρο της.Έάν θες να ταξιδέψεις σε ένα μοντέρνο κόσμο επισκέπτεσαι την καινούρια πόλη και τέλος άν θες να επισκεφτείς μερικά από τα όμορφα γειτονικά χωριά της,πάρε ένα ταξί όπου βρίσκονται χυμένα δίπλα στο ποδοσφαιρικό γήπεδο...

Ανώνυμος είπε...

Γειά σας.Έγώ είμαι πάλι ο rentis.Bρήκα την ευκαιρία να σας πώ ένα έξυπνο ανέκδοτο για το Αργυρόκαστρο.


Ήταν μια φορά ένας Έλληνας και ρωτούσε κάποιους φίλους Αλβανούς του για το πού να πάει το καλοκαίρι
στην Αλβανία.
<> του λέει ο ένας<>
Όχι του λέει ο Έλληνας θέλω μια πόλη που να έχει ιστορία.
<> του λέει ο άλλος <>
Όχι όχι,λέει και σε αυτόν ο Έλληνας.Θέλω μία πόλη λίγο πιό μοντέρνα
<>πετάγεται τότε κάποιος.<>
Ωραία εκεί θα πάω.Γιουουουουπι.

Ανώνυμος είπε...

ζητω η βορειος ηπειρος

Ανώνυμος είπε...

ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΤΕ .ΕΙΣΤΕ ΑΛΒΑΝΟΙ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ .ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΟΥ ΜΙΛΑΤΕ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΛΑ ΑΠ΄ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΣΑΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ!Ε Ι Σ Τ Ε Α Λ Β Α Ν Ο Ι Τ Ε Λ Ο Σ

nadia είπε...

Hmm... Και δεν μου λες τοτε ''Ανωνυμε'' ..γιατι εχουμε ελληνικη ταυτοτητα ..γιατι το ελληνικο κρατος μας αναγνωριζει ως ελληνες λογω του ''δικαιου του αιματος''..

Νομιζεις εσυ πως υπερβαινεις το κρατος και τις δικες του αποφασεις?

Θαρρεις μηπως οτι ξερεις περισσοτερα?

εε λοιπον μαθε οτι εισαι ασχετος
χρειαζεσαι διαβασμα

ακομη..δεν μου λες ..ξερεις που θα βρεθεις σε λιγα χρονια εσυ?
ποια χωρα θα φιλοξενισει τον ''ελληινκο ''σου εαυτο?

α ρε κακοιμηρη..

συνελθε με αυτα που λες..και χαλαρωσε ;)

nadia είπε...

κακομοιρη*

Yannis H είπε...

Nadia: like! :)

Ανώνυμος είπε...

Είστε τόσο ανίδεοι με τα σχόλια που κάνετε, όσο για τον ανώνυμο που λέει οτι οι Βορειοηπειρώτες είναι αλβανοί ας μας πεί απο που κατάγεται και το επωνυμό του να του πούμε και μείς με την σειρά μας απο που κρατάει η σκούφια του, του παλιομόγγολου! Το Αργυρόκαστρο δυστυχώς είναι μια πόλη που υπάρχουν Έλληνες άλλα είναι πολύ λίγοι(πάλι καλά να λέμε που υπάρχουν και αυτοί μετα απο τόσους αιώνες, δυο φορές γεύτηκε την ελευθερία η Βόρειος Ήπειρος το 1913-14 για 1 χρόνο και το 40 πριν την γερμανική επίθεση όταν ο Ελληνικός στρατός είχε εισέλθει και θα υποχωρούσε λόγο της γερμανικής επίθεσης.) Στα ελληνόφωνα χωρία της Δρόπολης Αργυροκάστρου το ελληνικό στοιχείο υπάρχει και είναι πάρα πολύ έντονο και όποιος τύχει και πάει θα το καταλάβει.

Ανώνυμος είπε...

η ελληνικη ονομασια αργυροκαστρο η αλβανικη [τζιροκαστρα] και η τουρκικη [ εργκερι]δειχνει οτι η πολη ονοματοδοτηθηκε σιγουρα απο ελληνες [ βυζαντινους πιθανως]...Η πόλη εμφανίζεται καταγεγραμμένη στην ιστορία το 1336 με το ελληνικό της όνομα Αργυρόκαστρο ή Αργυρούπολη, ως τμήμα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας...οτε ειναι τυχαιο οτι αναφερεται οτι επεσε σε χερια μη ελληνων λιγα χρονια αργοτερα....Εγινε αργότερα κέντρο του τοπικού πριγκιπάτου, υπό τον Αλβανό άρχοντα Γκιον Ζενεμπίσι (1373-1417), πριν υποταχθεί στην Οθωμανική Αυτοκρατορία για τους πέντε επόμενους αιώνες.....το οτι εξαλβανιστηκε δεν ειναι παραξενο...επι τουρκοκρατιας στις πολεις αποστελονταν μουσουλμανοι....κονιαροι-τουρκοι στη λαρισα....κρητικοι εξισλαμισμενοι και τουρκοι στο ηρακλειο....αλβανοι μουσουλμανοι στο αργυροκαστρο....τουρκοι και εκτουρκισμενοι ελληνες στη πατρα....τουρκοι και αλβανοι μουσουλμανοι στα ιωαννινα....τουρκοι κουρδοι και αλβανοι μουσουλμανοι στα σκοπια στη πρωτευουσα τους...γενικα οι πιο κοντινοι μουσουλμανοι πηγαινανε στις πολεις...ετσι και το αργυρικαστρο....

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχει "Χειμάρρα" όπως κάποιος γράφει στα σχόλια αλλά "Χιμάρα".

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ.
ΤΩΡΑ ΤΗΝ '''ΑΛΒΑΝΟΠΟΙΗΣΕΣ''' ΝΟΜΙΖΕΙΣ..
ΚΑΙ ΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΑ