Στη νότιο Αλβανία υπάρχουν συγκροτήματα χωριών όπου δεν κυκλοφορεί άλλο αυτοκίνητο από τη Mercedes – και μάλιστα, τελευταία και πανάκριβα μοντέλα. Κανένα δεν μπορεί να βγει στο εξωτερικό: είναι όλα κλεμμένα και προορισμένα για τοπική οδήγηση. Το παράδοξο είναι ότι το πιο ταιριαστό αυτοκίνητο για το αλβανικό οδικό δίκτυο θα ήταν το 4Χ4. Το όριο ταχύτητας στις εθνικές οδούς ποικίλει μεταξύ είκοσι και σαράντα χιλιομέτρων την ώρα ενώ η πραγματική μέση ταχύτητα για τον μη μυημένο στους δρόμους είναι γύρω στα εικοσιπέντε. Αυτό είναι και το πλέον πολύτιμο μυστικό για όποιον θα ήθελε να επισκεφτεί την Αλβανία: να προγραμματίζει μικρές διαδρομές και όχι πάνω από έναν προορισμό την ημέρα. Αποστάσεις των εκατόν ογδόντα χιλιομέτρων μπορεί να απαιτούν έως και δεκατρείς ώρες οδήγηση. Το πλέον χαρακτηριστικό ότι την τρίτη μέρα τυλίγαμε με γάζες το χέρι του (επαγγελματία) οδηγού μας. Είχε πρηστεί από τις αλλαγές ταχυτήτων.
Σε ένα μέρος όπου όλοι έχουν από μια Mercedes, αυτή παύει πλέον να αποτελεί αξία όπως στα περισσότερα μέρη του κόσμου. Μοιάζει μάλλον με συλλογικό απωθημένο.
3 σχόλια:
Αν θυμάμαι καλά τα bunkers τα έχτισε ο Χότζα για να προστατεύσει το λαό του από τον πηρυνικό όλεθρο που ως μεγάλος οραματιστής (ο ίδιος το πίστευε) είχε προβλέψει.
Και από μια υποτιθέμενη επίθεση της Ελλάδος, θα προσέθετα εγώ!
Ο n.ago έχει δίκιο, μόνο για το δεύτερο!
Αλλά τι περιμένεις, όλα τα Βαλκάνια την ίδια τρέλα κουβαλάμε!
Δημοσίευση σχολίου